PALÍNDROM: paraula o frase que es llegeix igual de dreta a esquerra que d'esquerra a dreta.

Palíndrom prové del terme grec palindromos format per -palin (de nou) i -dromos (cursa).









Mut, sóc noble, erudit i duré el bon costum.

TWITTER

TWITTER
Jesús Lladó

diumenge, 23 de gener del 2011

Tell

Un dels antropònims que m'agrada més, dels que habiten els meus palíndroms, és Tell. No és que tingui una predilecció per la llet (de fet no en prenc mai), però m'encanten les possibilitats combinatòries dels bifronts Tell-llet.

No em va sorprendre gaire quan vaig descobrir l'ofici del meu Tell

Tell: Ofici? Follet.

perquè realment és un esperit entremaliat que apareix amb freqüència i de forma inesperada.

No obstant, no sabia que follet fos un ofici, però si miro la quantitat de palíndroms que tinc amb en Tell, sí que puc dir que té força feina.
La majoria de palíndroms en què intervé Tell m'agraden però posats a triar-ne algun em quedaria amb

Tell, Ed, l'oblit, un inútil bol de llet.
Té una mala llet, Tell, a la mà, nuet.

Tell, Ava cara, per pintar prat ni prepara cavallet.

Uno de los antropónimos que me gusta más, de los que habitan mis palíndromos, es TELL (TELLO). No es que tenga una predilección por la leche (TELL es bifronte de LLET, leche), pero me encantan las posibilidades combinatorias de los bifronte TELL-LLET.

No me sorprendió mucho cuando descubrí el oficio de mi Tello

Tell: Ofici? Follet.

porque realmente es un espíritu travieso que aparece con frecuencia y de forma inesperada.
Sin embargo, no sabía que duende (follet) fuera un oficio, pero si miro la cantidad de palíndromos que he hecho con Tell, sí puedo decir que tiene bastante trabajo.
La mayoría de palíndromos en los que interviene Tell me gustan pero puestos a elegir alguno me quedaría con

Tell, Ed, l'oblit, un inútil bol de llet.
Té una mala llet, Tell, a la mà, nuet.

Tell, Ava cara, per pintar prat ni prepara cavallet.


(Tello, Ed, el olvido, un inútil bol de leche)

(Tiene una mala leche, Tello, en la mano, desnudito)
(Tello, Ava querida, para pintar prado ni prepara caballete.)